14 Ocak 2014 Salı

SANATÇILAR PARKI VE NAZIM HİKMET ANITI

SANATÇILAR PARKI VE NAZIM HİKMET ANITI
14 Ocak 2014 Akatlar -İSTANBUL

Mehmet Aksoy'un ucube! lerinden birisi Beşiktaş-Akatlar'da Sanatçılar Parkında yarın açılacak.
Ben bir gün öncesinden gidip hem parkı hem de anıtı görmek istedim.
Öğlen yemeğinden elime krokiyi alarak yürüyüşe başladım. YAkın görülüyordu ama epeyce yol varmış. Önce Akatlar Kültür Merkezini buldum ve merkezi gezdim. Küçük ama güzel bir salonu ve resim galerisi var.
Oradan az ileride Sanatçılar parkı var. Güzel bir park, sanatçıların büstleri ve el izleri ayrı bir renk katmış. Yürüyüş yolu ve Sanatçı Kafe'si olan parkın üst girişinde, caddeden de görülebilecek bir yere konulmuş anıt muhteşem güzellikte.
Heykeltıraş Mehmet Aksoy’un yaptığı yeni bir Nâzım Hikmet anıtı, şairin 112. doğum yıl dönümünde 15 Ocak 2014'de açılacak. Nâzım Hikmet Vakfının girişimleriyle gerçekleşen anıt “İki Kıtaya Nâzım Hikmet Köprüsü” adını taşıyor.

Sanatçı Mehmet Aksoy; Nâzım Hikmet Anıtı’nı, Asya ve Avrupa’yı birleştiren bir kültür köprüsü olarak tasarlamış. Anıtta yer alan Nâzım Hikmet’in başındaki boşluk İstanbul, İstanbul Boğazı ile tamamlanıyor ve Nâzım Hikmet İstanbul’la bütünleşiyor

https://plus.google.com/u/0/photos?tab=cq#photos/116748745170315433722/albums/5968750851356748209


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder